Ćwiczenia dla dzieci i rodziców – WF w domu

rodzina ćwiczenia

Kwarantanna to dla osób posiadających dzieci bardzo trudny czas. Łączenie pracy, opieki nad pociechą (w tym odrabianie lekcji) i obowiązków domowych jest bardzo trudne. Sama codziennie się o tym przekonuje gdy moja jedynaczka się nudzi, niecierpliwi lub jak muszę wykonać z nią zadania, odpisać na wiadomości i ugotować obiad jednocześnie. Wierzę, że mimo tych trudności może być to moment, w którym więcej czasu spędzimy na wspólnej zabawie i aktywności fizycznej.

Rodzinne wykonywanie ćwiczeń jest niezwykle istotne. Chcąc zarazić dziecko miłością do ruchu nie wystarczy opowiadać o własnych treningach. Trzeba pokazać dziecku, że ruch jest przyjemny i istotny. Pisząc aktywność fizyczna nie mam na myśli przygotowań do zawodów, usystematyzowanego treningu ale ćwiczenia, zabawy ruchowe, które przy okazji pozytywnie wpływają na „ciało” i „umysł”. Jeśli spędzacie miło czas na wspólnych ćwiczeniach, w podświadomości dziecka budujecie pozytywny obraz aktywności. Pamiętaj, celem treningów jest przede wszystkim dobra zabawa a nie wynik. Przystępując do zajęć nie nastawiaj się na określoną liczbę powtórzeń, na idealne odwzorowanie ćwiczeń. Zrób miejsce na zmiany, na modyfikowanie zadań ruchowych i spontaniczność. Dzieci w cudowny sposób odwzajemnią się radością, zaangażowaniem i uśmiechem.

NA ROZGRZEWKĘ

Zacznijcie od zabaw ruchowych, które Wasze dziecko lubi.

W ten sposób ostatnio odkryliśmy zabawę „Magiczna liczba 7”, która również rozwija wyobraźnię i pamięć. Świetnie się przy niej bawiliśmy!

Inną propozycją jest udawanie zwierząt, wykonywanie prostych ćwiczeń gimnastycznych szczególnie w dwójkach lub tańczenie. Na topie są też wszelkie tory przeszkód „Ninja Warrior”, które można ułożyć nawet na małej przestrzeni. Im fajniejsze, luźniejsze będą pierwsze wspólne treningi tym łatwiej będzie Wam zachęcić do kolejnych wspólnych zajęć.

Dzieci lubią robić coś razem, mieć wspólne wyzwanie. Wykonujcie więc jak najwięcej ćwiczeń, podczas których przybijacie piątki, trzymacie się za ręce, współpracujecie (np. aby nie stracić równowagi), dziecko przez Was przeskakuje itp. Sięgnijcie po piłkę, z którą można wykonać wiele ciekawych ćwiczeń, przeskakujcie przez linę (pasek, sznurek). 

Ja i Iga lubimy również zajęcia typu „animal flow”. Wyginanie się w przeróżnych kierunkach daje nam mnóstwo radości. Puszczamy rytmiczną muzykę i ćwiczymy. Czasem ćwiczymy do końca razem, czasem po jakimś czasie Iga robi co innego (zaczyna biegać lub tańczyć) a ja co innego, ale obok siebie. Cały czas rozmawiamy i podziwiamy siebie nawzajem, chwalimy się nabytymi umiejętnościami lub opowiadamy o napotkanych trudnościach. Michał z Igą uwielbiają za to różnego rodzaju „walki”, przepychanki i mocowania.

TRENING Z INTERNETU

Ponieważ wiemy, że brakuje materiałów z ćwiczeniami dla całych rodzin wspólnie z moim partnerem i Igą nagrywamy krótkie treningi, w których pokazujemy jak można ćwiczyć z dzieckiem. Będziecie mogli je znaleźć już niedługo w sieci. Prezentujemy w nich całą masę ćwiczeń, które dzieci lubią wykonywać, są wyzwaniem zarówno dla nich jak i dla rodziców a jednocześnie pozwalają się dobrze bawić. Obserwujcie mój profil na Instagramie lub FB wtedy wszystkiego się dowiecie 🙂

edycja: filmy znajdziecie TU

Na zachętę wrzucam kilka zdjęć ulubionych ćwiczeń Igi:

1) Podskoki z jednoczesnym przekładaniem piłki pod nogą

trening rodzinny

2) Przysiady trzymając się za ręce

Złapcie się za ręce, odsuńcie się na tyle daleko od siebie, aby ramiona były wyprostowane. Podczas przysiadu zwróć uwagę aby całe stopy były przyklejone do podłoża, kolana znajdowały się nad kostkami (nie uciekają do środka robiąc “X”), a plecy były proste.

https://cms-static.asics.com/system/assets/17578/20200408_174503_001_saved.20200409162758854183.jpg

3) Podskoki z wyrzutem piłki nad głowę

Wyskocz do góry i przenieś piłę nad głowę. Możesz ją podrzucić i złapać gdy wylądujesz. My na balkonie nie ryzykowałyśmy tego typu zabawy 😉

4) Samolot

ustaw swoje stopy w okolicy kolców biodrowych (wystające kości w miejscu gdzie kończy się tułów a zaczyna noga), złap dziecko za ręce i powoli zacznij prostować nogi. Dziecko musi napiąć mięśnie bo inaczej spadnie. Rodzic może uginać jednocześnie ręce i nogi lub jeśli ćwiczy ze starszym dzieckiem może puścić jego ręce.

rodzina ćwiczenia

5) Przeskoki w wykroku z jednoczesnym przybijaniem piątki

rodzina ćwiczenia

6) Brzuszki

Splećcie się nogami. Jednocześnie przejdźcie z leżenia do siadu i przybijcie piątki.

rodzina ćwiczenia
rodzina ćwiczenia

7) Przeskoki przez rodzica

Rodzic wykonuje klęk podparty – jeśli ma silny brzuch odrywa kolana. Dziecko przechodzi pod rodzicem, następnie wstaje kładzie dłonie na dolnych plecach opiekuna i przeskakuje przez jego nogi.

rodzina ćwiczenia

Powodzenia!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *