Obozy biegowe – czy to dla mnie?

Obóz biegowy - czy to dla mnie?

Coraz więcej osób biega i co raz więcej chce to robić mądrze i świadomie. Ludzie uprawiają jogging aby poprawić zdrowie, kondycję, sylwetkę lub osiągnąć wymarzone czasy na poszczególnych dystansach. Chcąc osiągnąć cel próbujemy różnych rozwiązań, niejednokrotnie nie wystrzegając się błędów. Doskonalić swój warsztat możemy czytając, poradniki, rozmawiając z innymi biegaczami, biorąc udział w zorganizowanych treningach, korzystając z opieki trenera lub wyjeżdżając na obozy biegowe.

Ta ostatnia możliwość wzbudza obawę amatorów czy są wystarczająco mocni lub wytrenowani aby jechać na taki wyjazd.

Artykuł ma na celu przekonanie Was, że obozy biegowe są dla wszystkich, nie zależnie czy celem jest czerpanie przyjemności z biegania czy poprawę wyników, czy jesteś początkującym czy zaprawionym w bojach biegaczem. Jest też odpowiedzią na najczęściej zadawane pytani

Intensywność

Aby każdy mógł ćwiczyć na odpowiednim poziomie dzielimy uczestników na grupy. Nie tylko bierzemy pod uwagę wyniki ale również staż treningowy oraz cel. Część z treningów biegowych wykonujemy w podgrupach a czasem jedynie rozgrzewki. Nad każdą z grup czuwa trener, który pilnuje odpowiedniej intensywności, przeprowadza rozgrzewką, rozciąganie, poprawia technikę wykonywanych ćwiczeń oraz daje wskazówki treningowe. Podział nie jest „sztywny”, niektórzy wykonują rożne treningi z innymi grupami lub dokonujemy zmian ze względu na lepsze lub gorsze samopoczucie danej osoby. Treningi tempowe i interwały staramy się wykonywać na stadionie lub pętli aby każdy mógł biegać we własnym (zadanym przez nas) tempie.

Plan

tak, plan na obóz biegowy jest ale … jest to plan, który może ulec zmianie głównie ze względu na pogodę lub samopoczucie uczestników. Pogoda może płatać figle i skutecznie krzyżować nasze plany. Dobry plan to elastyczny plan 🙂

Nie tylko bieganie

Trenujemy 3 razy dziennie – to brzmi groźnie. Gdybyśmy tylko biegali obóz byłby nie tylko nudny ale również dla większości amatorów wiązałoby się z przetrenowaniem lub kontuzją. Dlatego podczas zgrupowania wykonujemy różne treningi, o różnej intensywności. Staramy się aby były urozmaicone i wszechstronne. Wszystko po to aby poprawić świadomość oraz zwiększyć wachlarz ćwiczeń naszych podopiecznych.

Zaczynamy rozruchem na którym budzimy nasze ciała do życia i przygotowujemy do kolejnych treningów. Wykonujemy spokojnie ćwiczenia sprawnościowe, które mają za zadanie zwiększyć zakres ruchu w stawach, poprawić „czucie ciała” oraz koordynacje.

Następnie przewidujemy dwa treningi jeden najczęściej biegowy po śniadaniu, drugi biegowy i / lub uzupełniający po objedzie. Latem biegamy w pobliskim lesie i pagórkach, na stadionie oraz odwiedzamy okoliczne jeziora. Zimą głównie biegamy lub maszerujemy po górach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *