ARTYKUŁY

Zachęcamy do czytania i dodawania własnych tekstów.

TRENINGI

Zapraszamy na bezpłatne, otwarte treningi biegowe.

OBOZY

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą.

Bieganie Latem Porady
  1. Unikajmy treningu w południe i w momencie największej aktywności słońca. Najlepiej rozpocząć aktywność wcześnie rano, gdy upał nie jest jeszcze taki silny, późnym popołudniem, gdy zachodzi słońce lub po prostu wieczorem.
  2. Gdy już podejmujemy decyzję o treningu w takich warunkach, należy pamiętać, że bardzo szybko będziemy wypacać wodę z organizmu, dlatego dobrze jest mieć ze sobą butelkę wody lub napoju izotonicznego (dobrym rozwiązaniem jest schowanie butelki w krzakach, za drzewem itp. jeżeli biegamy na pętli lub zaopatrzenie w pas z bidonem).  Napój nie tylko pozwoli uzupełnić niedobory płynów, ale będzie też działać na obniżenie temperatury ciała. Poza tym picie w trakcie biegania jest jednym z elementów, które należy ćwiczyć. Trzeba pamiętać, że w trakcie zawodów długodystansowych na trasie mamy punkty odświeżania, z których należy korzystać, aby efektywność naszego biegu nie malała.  Gdy nasz organizm nie będzie do tego przygotowany, mogą nas spotkać różne niemiłe historie.
  3. Pamiętajmy koniecznie o nakryciu głowy i okularach przeciwsłonecznych.
  4. Wybierajmy koszulki, które zasłaniają barki, gdyż jest to miejsce bardzo wrażliwe na oparzenia.
  5. Nie zapominajmy również o ochronie odsłoniętych fragmentów skóry poprzez stosowanie kremów z filtrem.
  6. Po powrocie do domu pamiętajmy o uzupełnieniu płynów!
Michał Łasiński